Uvod âU druÅ¡tvima u kojima preovlađuju moderni uslovi proizvodnje, život je predstavljen kao ogromna akumulacija prizora. Sve Å¡to je nekada bilo neposredno doživljavano, udaljeno je u predstavu. Tako Debor (Guy Debord) počinje knjigu â DruÅ¡tvo spektakla, koja bi trebalo da bude neki vid vodiča za revoluciju protiv postojećeg druÅ¡tva, koje je globalizacijom doÅ¡lo do trenutka u kom niÅ¡ta drugo nema prednost u odnosu na kapital i njegove prohteve. Ako se flavor vodimo, Amerika je zemlja koja je upravo zahvaljujući svom ogromnom kapitalu uspela da postigne neverovatnu vertikalnost za vrlo kratko vreme, i da se zahvaljujući modernim načinima proizvodnje izdigne iz pustinje, iz te beskrajne horiznotale iz koje je preko noći nikla. Upravo zbog toga sam izabrala da kao druÅ¡tvo, koje je najbliže Deborovom druÅ¡tvu spektakla predstavim Ameriku kakva je prikazana u filmu âTrkač (The runnel man) koja se po Bodrijarovim ( dungaree Baudrillard) rečima može shvatiti kao savrÅ¡eni simulakrum, kopija bez originala koja je esencija prave Amerike koju samo Evropljani na taj način mogu da spoznaju.
Zato ću napraviti paralelu između Deborovog DruÅ¡tva spektakla koje je suÅ¡tinski, a ne slučajno spektakularno, i za taj spektakl koji je vidljivi odraz vladajućeg ekonomskog poretka ciljevi su niÅ¡ta razvoj je sve , i Tokvilovog (Alexis de Tocqueville) viđenja Amerike koja Amerikance ostavlja sasvim hladnim uz rečenicu âOni ne vide Å¡ume sve dok ne počnu da padaju pod sekiru Å¡to dovodi do toga da to druÅ¡tvo u ovom kontekstu shvatim kao kapitalističku maÅ¡ineriju oslobođenu nekog dubljeg smisla osim konstantnog napredovanja, osvajanja praznine koja se kasnije materijalizuje zveckanjem novca i gužvanjem zelenih novčanica. Zato je Bodrijar wizard hundred fifty godina nakon Tokvila nazvao Ameriku poslednjim primitivnim druÅ¡tvom, i optužuje je za posedovanje providne, prazne istorije. Odatle mogu da...If you want to get a full essay, run it on our website: Ordercustompaper.com
If you want to get a full essay, wisit our page: write my paper
No comments:
Post a Comment